Grammatik – vigtigt eller ej?

Indsendt af Thomas Hesselberg den

Af Nadia Parbo

Når jeg videregiver min viden om sprog til elever, må jeg ofte spørge mig selv, hvad de har brug for. Er det konkret viden eller måske bare et boost i deres selvtillid? Ofte kommer jeg til sidste konklusion. At tale engelsk frit er tit nøglen til en bedre præstation i både timer og eksamen, mens grammatik nogle gange er med til at forvirre og får den pågældende elev til at overtænke sætninger og tvivl på sig selv igen.

Fonetikkens berigende verden

Indsendt af Thomas Hesselberg den

Af Nadia Parbo

Der er én ting, jeg altid tænker over, når det kommer til privatundervisning: hvad kan jeg gøre anderledes end den gængse undervisning, der foregår i skolen.

Det er den undervisning, der har vist sig ikke at være nok og selvom den pågældende elev måske bare mangler ekstra opmærksomhed for at forstår stoffet, er det alligevel vigtigt at tænke over, hvad jeg som tutor kan gøre anderledes.