Af Nadia Parbo
I noget tid nu har jeg haft en elev, der altid er opmærksom, når vi har vores ugentlige lektion. Når jeg siger ”ugentlige”, er det dog med et gran salt.
Af Nadia Parbo
I noget tid nu har jeg haft en elev, der altid er opmærksom, når vi har vores ugentlige lektion. Når jeg siger ”ugentlige”, er det dog med et gran salt.
Af Nadia Parbo
At undervise unge mennesker i gymnasier eller anden form for skole, er relativt nemt. De har fag, emner, opgaver, essays, osv.
Hver uge er der noget nyt at tage sig til og hvis ikke, er det ens eget job som tutor at have noget at tage sig til, når lektierne eller emnerne udebliver.
Det er straks sværere, når det drejer sig om voksne elever med et vagt ønske om at blive bedre. Sommetider er de klar over, hvad der skal gøres for at komme til det ønskede resultat, men i mange af tilfældene er byrden lagt over på den pågældende tutor.