Tutorblog

Hvor meget skal man vide?

Af Nadia Parbo

Det kan nogle gange være svært at se, hvor langt ekspertisen skal række i tutorfaget. Jeg havde forleden en udenlandsk voksenelev, der skulle til eksamen i dansk.

Den tilbagevendende eksamensangst

Af Nadia Parbo

Én gang om året sker det uundgåelige: eksaminerne. Tonsvis af unge rundt omkring i Danmark er ved at gå af nervøsitet og mange af dem har brug for hjælp.

Lytter de?

Af Nadia Parbo

Jeg vil aldrig komme til at lære forskellen på de elever, der lytter og dem, der ikke gør. Man skulle tro, det var nemt.

Hvornår ved man noget?

Af Nadia Parbo

Intelligens er en sjov størrelse, for hvordan måles den i viden? Er en person, der ikke kender de store forfattere, men kender navne og fødselsår på samtlige deltagere i alverdens reality-programmer, dummere end den person, der kender alt til både Leo Tolstoy og Don DeLillo?

Charmerende og interessante teenagere

Af Nadia Parbo

Det kan være en svær verden at jonglere i en teenagers univers. Men det er ikke umuligt.

Livet efter 9. klasse

Af Nadia Parbo

Det kan være stressende at være menneske i dagens Danmark. Der er ting at gøre, deadlines, der skal mødes og alt det sociale, der også skal være i orden.

Et lille tegn på anerkendelse – gaver fra elever og forældre

Af Nadia Parbo

Som mange af jer nok har været opmærksomme på, har det netop været jul og nytår. I den anledning får jeg sommetider gaver fra elever og deres forældre, der er tilfredse med mit arbejde.

Status over 2018

Godt nytår til alle vores tutorer, elever og studerende!

Traditionen tro gør Tutoren.dk her ved begyndelsen af det nye år status over det forgangne år.

De yngre søskende

Af Nadia Parbo

Det kan sommetider være svært at sige nej. Det har jeg måtte indse det sidste stykke tid, hvor jeg har fået henvendelser fra folk, der har børn i en ung alder, der har behov for hjælp.

Findes ubrugelig viden?

Af Nadia Parbo

Da jeg gik i skole, stillede jeg ofte mig selv et enkelt spørgsmål, som alle elever spørger sig selv om på et eller andet tidspunkt i deres skoletid: vil jeg nogensinde komme til at brug denne viden til noget som helst?