Tutorblog

Hvor meget skal vi finde os i som tutorer?

Af Nadia Parbo

Det er aldrig sket før og det vil forhåbentligt aldrig ske igen. Men forleden følte jeg mig nødsaget til at stoppe samarbejdet med en voksen elev, da jeg følte, at undervisningen efterhånden handlede med om at have en prügelknabe, som vedkommende kunne råbe af, når det blev for meget end at bliver undervist.

Blokerende loyalitet

Af Nadia Parbo

I løbet af den sidste måned er jeg begyndt at tænke på loyalitet og hvor lang tid den varer. Denne tanke startede efter ferien, hvor mine fortsættende elever skulle begynde igen.

Den dumme generation

Af Nadia Parbo

I min rolle som tutor burde jeg være en forlængelse af den viden, der begynder på skolebænken. Men med privatundervisninger, er jeg sommetider begyndt at få en rolle i skabelsen af generel viden.

Om at undervise voksne elever

Af Nadia Parbo

At undervise unge mennesker i gymnasier eller anden form for skole, er relativt nemt. De har fag, emner, opgaver, essays, osv.

Ydmygelser og undervisning

Af Nadia Parbo

Forleden kom jeg til at huske på, hvorfor jeg altid skal stole på mig selv først og fremmest, også når det gælder mit job som underviser.